Broccoli en dan net even anders

Buiten het feit om dat ik broccoli erg lekker vind bevat het ook een aantal onmisbare voedingstoffen die belangrijk zijn voor functies binnen het lichaam, zoals de spijsvertering, cel reparatie en cel bescherming. Graag eet ik mijn groenten op verschillende manieren en dit is er een van!. 20181121_185003 Verwarm je oven voor op 180 graden. De ingrediƫnten die je hiervoor nodig hebt zijn: 2 struiken broccoli, 3 eieren, 1 teen knoflook, 1 kleine rode ui, 90 gram geraspte kaas, zout en peper. Bereiding: Snijd van de broccoli de knoppen eraf en laat zo min mogelijk de stengel eraan zitten (dit wordt anders hard en dat wordt niet lekker). Je kookt ze ongeveer 5-10 minuten tot ze gaar maar nog knapperig zijn. Laat ze wat afkoelen en hak ze dan fijn. Klopt je eieren los met je knoflook, ui en kaas en roer de broccolie erdoorheen en maak op smaak met zout en peper. Bedek een bakblik met bakpapier en maak met 2 lepels ongeveer 20 hoopjes en druk ze iets plat. Bak ze in 20-25 min goudbruin af.. eventueel tussendoor even omdraaien. Omdat ikzelf geen aardappels eet is dit een lekker alternatief voor bij mijn groenten. Eet smakelijk! Volg je mij ook op facebook?

Reacties

Populaire posts