Rozemarijn gebraad

Lekker stuk rozemarijn gebraad uit de oven alleen de geur al...Lekkere verse rozemarijn en knoflook en dan in de oven en geen omkijken meer naar. Ingrediƫnten voor 6 personen
  • 1250 gram Procureur
  • 1 bakje verse Rozemarijn (15 gram)
  • 4 tenen knoflook
  • 15 gram pekelzout
  • 1 liter water
Bereiding Ik heb zelf een marinade/pekel pen die ik gebruikt heb om de procureur te injecteren met pekelzout. (Wil je er ook 1 bestellen klik dan hier) Zo krijg je een smaakvol stuk vlees. op 1 liter water heb ik 15 gram zout opgelost waarmee ik overal het vlees ben gaan injecteren. Het overige pekelwater heb ik in een hoge kom gedaan en hier de procureur een nacht in weg gezet in de koelkast. Verwarm de oven voor op 175 graden. In een kleine hak molen of vijzel maal je de rozemarijn fijn samen met de knoflook. Verdeel dit mengsel over de bovenzijde van de procureur. Steek de kern thermometer in het dikste deel van de procureur en stel deze in op 68 graden en leg deze op een rooster in de oven. Als de kerntemperatuur van 68 is bereikt verlaag je de temperatuur van de oven naar 150 graden en stel je de kern opnieuw in op 88 graden. Heb je geen kernthermometer dan kun je deze via deze link bestellen Na een paar uur genieten van de heerlijke geur van knoflook en rozemarijn piept dan eindelijk je oven en kun je dit heerlijke gerecht opdienen. Wacht wel even een paar minuutjes met hem aansnijden om te voorkomen dat al het vocht eruit loopt. Serveer met warme groenten en of een salade. Eet smakelijk! Volg je mij al op Facebook?

Reacties

Populaire posts