koolhydraatarme pizza

Hier thuis zijn we dol op lekkere pizza's. Inmiddels een heel lekker recept weten te maken met echte knapperige bodems. Je moet er wel voor zorgen dat je ze lekker dun maakt. Ik gebruik de rand van een appeltaartvorm en leg daar de bol deeg in en verdeel m vervolgens met mijn handen en druk m mooi plat tot bodems. Mijn ingredienten koop ik voornamelijk in Duitsland bij de Aldi of de Rewe. De amandelmeel die ik voor deze bodems heb gebruikt is van het merk Suntree en bevatten weinig koolhydraten.

Wat heb je nodig en ga je klaar leggen

Allereerst een schone werkplek, grote kom, bakpapier, bakvorm, maatbeker

200 gram amandelmeel of hazelnootmeel, 50 gram gemalen lijnzaad, 3 schepjes kruitvat darmreiniger/psyllium, 40 gram geraspte Parmigiano Reggiano , 1 theelepel oregano, uienpoeder, knoflookpoeder, paprikapoeder, 1 groot ei en 80 ml water.

Zet je oven op 200 graden voorverwarmen. Meng al je droge ingrediƫnten goed door elkaar. De kruiden heb ik geen gewichten bij want kook zelf op gevoel dus naar je eigen smaak kun je deze toevoegen. Als je een grote stevige bal deeg hebt gemaakt verdeel je deze in 6 gelijke bolletjes. Pak je bakpapier en leg hier de rand van je bakvorm op. Hier 1 bolletje deeg inleggen en goed uit drukken tot tegen de randen. zo elke keer maak je een nieuwe bodem tot je 6 mooie platte bodems hebt. Hoe dunner je bodem hoe krokanter ze worden. 15 min op 200 graden afbakken. Erna beleggen met wat je wilt en nog 10 min af bakken. Wil je de bodems invriezen dan kan dit perfect. Gewoon 15 min aanhouden met je baktijd en af laten koelen en invriezen. Je kan ze later bevroren beleggen en dan 15 tot 20 minuten afbakken in de oven.

Reacties

Populaire posts