Lowcarb spinazie lasagne

Vandaag heb ik lasagne gemaakt. Vaak wordt bij deze manier van eten de variant met courgette en veel andere groenten gemaakt. Dat wil ik dus niet...als ik aan lasagne denk dan wil ik gewoon lekkere lasagne zoals die hoort te zijn. Nu zijn er geen kant en klare lasagne bladen waar weinig koolhydraten inzitten dus dan maak ik ze zelf. Het recept van de bladen heb ik eens van iemand gekregen en de verdere basis is het zelfde als ik mijn lasagne vroeger maakte.

Wat hebben we hiervoor nodig. De bladen Roomkaas naturel 125 gram (aldi) 4 flinke theelepels psyllium/inuline van lucovitaal 4 eieren (aldi) 50 gram diepvries spinazie ontdooit en uitgeknepen (hak) Snuf italiaanse kruiden

Meng dit samen met dr mixer tot een luchtig beslag en bedek je bakplaat met bakpapier. Giet je beslag hierop en draai net zolang tot de hele bakplaat bedekt is met je deeg. 15 min in de oven op 150 graden. Nadat je het uit de oven hebt gehaald draai je je bakpapier in 1 vlotte draai om op de bakplaat en trekt heel voorzichtig je bakpapier van lasagne blad. Hierna kun je deze in gewenste stukken snijden.

Dan je saus. 2 teentjes knoflook, 1 pak tomatensaus basic (ah heeft de minste koolhydraten) 400 gram half om half gehakt, 150 gr groene paprika, 100 gram ui, 150 gram champignons, italiaanse kruiden, basilicum, oregano, peper en zout.

Je begint met je geperste knoflook kort te bakken. Hier voeg je vervolgens je gehakt aan toe samen met een flinke snuf italiaanse kruiden.eenmaal gaar geruld wat zout en peper erdoor en wegzetten. Dan ga je je groenten bakken en eenmaal gaat de tomatensaus erbij en op smaak maken met basilicum, oregano italiaanse kruiden, peper en zout en voeg je het gehakt weer toe.

Dan begin je met je lasagne opbouwen. Je begint met 1 laag saus dan deeg dan saus en zo door tot je eindigt met saus. Hierover verdeel je de mozarella in stukjes en de geraspte kaas en ik strooi daar nog wat oregano overheen. 175 graden voor 20-25 min in de oven. Lekker met een frisse salade en deze lasagne bevat slechts 11,7 koolhydraten per persoon. Bon appetit

Reacties

Populaire posts