Italiaanse bollen

Heerlijke Italiaanse bollen voor bijvoorbeeld Pulled Pork of een lekkere burger. Ingrediënten voor 5 bollen:
  • 75 gram hazelnootmeel
  • 20 gram gemalen psyllium
  • 30 gram kokosmeel
  • 40 gram lijnzaadmeel
  • 1 teen knoflook
  • 1/2 theelepel uienpoeder
  • 1/2 theelepel Italiaanse kruiden
  • 1 zakje baking soda
  • 1/2 zakje bakpoeder
  • 1 ei
  • 3 eiwitten
  • himalaya zout 
  • zonnebloempitten voor de garnering
  • 2.3 dl kokend heet water
Bereiding Begin met het verzamelen en eventueel malen van je zaden en noten indien je zelf graag je meel maakt.  Hazelnootmeel kun je heel goed zelf maken door hele noten met de keukenmachine fijn te malen. Zo maak ik ook zelf mijn lijnzaadmeel omdat ik vind dat gemalen lijnzaad die je kant en klaar koopt snel ranzig wordt. Doe alle droge ingrediënten in een schone kom en meng goed door elkaar. Klop de ei met de eiwitten los en giet dit al toe terwijl je aan het mixen bent. Hierna voeg je het hete water toe. Laat je deeg een minuut of 10 met rust en verwarm ondertussen de oven voor op 175 graden. Schep met een lepel 5 grote bollen op een stuk bak papier (per bol ongeveer 100 gram deeg) en bak ze in de oven in 45 min gaar. Laat ze afkoelen in de oven. Ik vind deze Italiaanse bollen heerlijk met Pulled pork en deze BBQ saus Eet smakelijk! Volg je mij ook al op Facebook?

Reacties

Populaire posts