Carpaccio

Een lekkere Carpaccio als lunch of als voorgerecht. Mij kun je er in elk geval altijd wel blij mee maken. Ik heb ook altijd een stuk kogelbiefstuk in de vriezer liggen om met de snijmachine lekker vers af te snijden. Ingrediƫnten: 4 personen
  • 300 gram kogelbiefstuk of carpaccio bij de slager laten snijden van kogelbiefstuk
  • 4 eetlepels pijnboompitjes
  • Grove parmezaanse kaas
  • Verse pesto
  • Rucola
  • Peper en zout uit de molen
Bereiding: Zelf heb ik een ooit eens een snijmachine op de kop weten te tikken en jemig hoe blij ben ik daarmee. Dit recept vind ik t lekkerste als de carpaccio vers wordt afgesneden, ik vries mijn kogelbiefstuk dus eerst in zijn geheel in. Wel goed inwikkelen in vershoudfolie. Je hoeft hem dus ook niet elke keer helemaal te ontdooien maar snijd hem zo bevroren mogelijk want zo kun je de mooiste dunne plakjes snijden. Wat je over hebt wikkel je weer goed in het vershoudfolie en leg je terug in de vriezer voor een volgende keer. Leg tijdens het snijden de plakjes direct mooi op de borden. Omdat het nog bevroren is krijg je mooie plakjes welke je mooi kan verdelen op het bord. Verhit de koekenpan en rooster de pijnboompitjes. Verdeel de pesto en parmezaan over de carpaccio samen met de rucola en pijnboompitjes. Lekker peper en zeezout uit de molen en genieten maar! Volg je mij al op Facebook?

Reacties

Populaire posts