Gehakt brood

Jullie hebben er even op moeten wachten maar hier is dan eindelijk het recept van mijn gehakt brood. Lekker met een uiensaus. Deze is lekker voor je Diner maar een plak bij de lunch is ook prima te doen. Ingrediƫnten (12 plakken)
  • 1 Kilo half om half gehakt
  • 15 gram peterselie (ik gebruik altijd die pakjes uit de vriezer)
  • 30 gram grove mosterd
  • 100 gram gehakte sjalotten
  • 200 gram geraspte mozarrella
  • peper en zout
  • 1 theelepel gemalen gember
  • 1 theelepel gemalen knoflook
  • 1 ei
Ik koop mijn zakken kruiden altijd bij de toko daar heb je potjes en ook zakken van 250 gram en ben je stukken goedkoper uit dan in de supermarkt. Bereiding: Meng alle kruiden samen met het ei en de kaas goed door je gehakt heen. Door blijven kneden tot het plakkerig aan de handen begint te worden. Vet een cakeblik in met olie of boter en vul deze met het gehakt. Tik het cakeblik een aantal keer op en neer op een harde ondergrond om het blik goed te vullen en de lucht zoveel mogelijk uit het gehakt te slaan. Ik maak altijd gebruik van een kernthermometer en deze stel ik voor dit gehakt brood in op 72 graden. Heb je geen kernthermometer dan hou je ongeveer 60 minuten aan qua baktijd. De oven warm ik voor op 175 graden. Plaats de schaal in het midden van de oven op een rooster en bak hem gaar. Heerlijk met zelf gemaakte uiensaus. Volg je mij al op Facebook?

Reacties

Populaire posts