Gekruide kip dijen

Ik vind kipdij filet zoveel lekkerder dan kipfilet. Deze bijvoorbeeld lekker als tussendoortje, bij een salade of gewoon bij de warme maaltijd. Ik koop vaak kippenbouten en been deze dan zelf uit. De botten bewaar ik tot ik er een hoop heb en maak hier dan een kippenbouillon of fond van.  IngrediĆ«nten:
  • 6 kipdij filets of 4 kippenbouten
  • Kipkruiden naar smaak: (1 thl zout, 2 thl paprikapoeder, 1/4 thl gemalen koriander,1 thl knoflookpoeder, 1 thl kerriepoeder, 1 thl chillipoeder)
Bereiding: Maak je kip kruiden en smeer hiermee de kippen dijen rondom in. Verwarm de oven voor op 180 graden en vet een ovenschaal in. Leg de kippen dijen in de schaal en zet voor 50-60 minuten in de oven. Dit is altijd handig om gegaard in de koelkast te hebben liggen als mealprep. Wat rauwkost erbij en je hebt een snelle lunch. Volg je mij al op Facebook?

Reacties

Populaire posts