Kogelbiefstuk met pesto en paddenstoelen mix

Wie lust dat nu niet, een lekkere biefstuk. Ik heb deze kogelbiefstuk gemaakt met lekkere pesto en een mix van kastanje champignons, shiitake en oesterzwammen. Ingrediƫnten voor 1 persoon
  • 1 Kogelbiefstuk van 150 gram
  • peper en zout
  • verse pesto
  • Mix van oesterzwammen, shiitake, kastanjechampignons (150 gram)
  • Haricots verts in spek
  • Kokosolie om te bakken
Bereiding De perfecte biefstuk is een kwestie van temperatuur, en dus niet van tijd. Volg mijn stappenplan om een geweldige biefstuk op tafel te zetten. Heb je een kernthermometer dan wordt het helemaal eitje! Heb je geen kernthermometer dan kun je die hier bestellen Verwarm de oven voor op 160 graden. Zodra de oven piept leg je hier de Haricots verts met spek in. Als ik deze maak maak ik altijd meerdere porties en vries ze per 3 bosjes in. Ik kook dan de bonen en wikkel er spek omheen en leg ze zo in de vriezer. Altijd handig om op voorraad te hebben. Verhit in een koekenpan wat kokosolie en schroei kort je biefstuk rondom dicht. Plaats je biefstuk op een bord en doe er peper en zout uit de molen op. Plaat je kernthermometer in het dikste deel van je biefstuk en plaats deze in de oven ingesteld op een kern van 52 graden voor een medium resultaat. Wil je hem rare stel hem dan in op 45 graden of well done op 57 graden. Ikzelf vind hem medium het lekkerst dus stel hem in op 52 graden. Ondertussen bak je in het vet wat is achtergebleven in de pan de mix van paddenstoelen met peper en zout uit de molen. Zodra de oven piept haal je de biefstuk uit de oven en laat je deze nog 1 minuut rusten voor je hem aan gaat snijden. Dit voorkomt dat er onnodig vocht uit je biefstuk zal lopen. Verdeel er pesto overheen en serveer met de haricots verts en de gebakken mix van paddenstoelen. Makkelijker kan ik het niet maken voor je! Eet smakelijk! Volg je mij al op Facebook?  

Reacties

Populaire posts