Mokka tulbandjes

Zo af en toe is het heerlijk om jezelf een verwen momentje te gunnen. Voor mij zijn dat deze kleine ijsjes in mokka smaak met een verassing door het ijs..net een beetje Ben&Jerry maar dan keto. Ingrediënten voor 6 ijsjes (muffin vorm)
  • 1 blik kokosmelk van 400 gram
  • zoetstof naar smaak
  • 2 zakjes Nescafé Gold
  • Rumboontjes
  • 85% Chocolade
Bereiding Voor dit recept heb je een ijsmachine nodig. Klop met een mixer de kokosmelk samen met de oploskoffie en zoetstof goed door elkaar. Vul de ijsmachine hiermee en zet hem op de stand voor soft ijs.  Maak ondertussen de rumboontjes. Hoe je deze maakt vind je hier Zodra je ijs klaar is meng je met een lepel grof de rumboontjes door je ijs heen en vul je je muffin vormen hiermee. Zet terug in de vriezer en laat goed hard worden. Neem 1 reep 85% chocolade en smelt deze au bain marie en haal 1 voor 1 je ijs uit de muffin vorm en dip de bovenzijde kort in de warme chocolade en zet weer zo snel mogelijk terug in de vriezer. Als ik zin heb in een ijsje laat ik hem vanuit de vriezer even 15 minuten bij komen in de koelkast voordat ik hem opdien. Zo wordt hij een beetje zacht en de kans op smelten is minimaal. Geniet van dit geweldige ijs! Volg je mij al op facebook?

Reacties

Populaire posts